Friday, December 3, 2010

When it come #3

Bila duduk dalam bilik abang sambil menghadap laptop dan dengar Lenka konsert. Idea muncul. Suka =)

Zas Zus Zas----------------------------------------------------------------------------------------------

Hari ni, saya rasa hari yang paling malang. Turun ke dapur untuk bersarapan pun jatuh tangga. Ambil air pun cawan pecah. Siram pokok bungga pun terpijak katak. Makan mee gorang mamak pun ada lipas. Auuuuchhh ! Nasib badan. Dah la pagi pagi buta dah mengingau seap bole jalan lagi tuh.


Hmmmm, hari nih rancang nak tengok Repunzel laaah. Nak gembirakan hati berduka lara nih. Tengok movie sorang2 pun kadang2 seronok.

2jam kemudiannn..........

"Ok anda sedang mendengar radio E.." Ahhh, bosan lah kalau dia jd DJ. Turn it off.

Sambil Khal pandang ke bawah untuk mematikan radio tuh. Di jadikan cerita... "Ya Allahhhh !!!"

Kede bash bush bash bush. Tergolek2 golek kereta yang dipandu Khal apabila terlanggar devider jalan depan SunwayP. Subahaanallah. Keretanya kini tidak seperti rupa kereta. Khal lantas dibaa ke hospital. Nasib baik sewaktu kejadian tuh ada seorang kawan sepejabat ayahnya. Lantas, En. Joseph menelefon ayah Khal.

30 minit lepas tuh.....

"Encik Baharudin bapa kepada Puteriii..."
"Ya saya"
"Encik, anak encik mengalami hentakan yang kuat di bahagian kepala. Tengkorak anak encik retak. Kami harus melakukan pembedahan. Kalau setuju, encik tolong tanda tangan disini"
"Hmm.... Ok saya setuju"

Tangan seorang ayah yang menjaga Khal dari kecik dengan berat hati menurunkan tanda tangan di satu kertas yang dia sendiri tak sempat nak baca. Lantas, doktor pon cepat cepat suruh nurse tolak Khal masuk bilik bedah.

Dari jam 12.30 tgh hari sehingga kini 5.30 ptg. Sudah hampir 5 jam Khal anak kesayangan ibu dan ayahnya berada dalam bilik pembedahan. Dan selama itu juga, ayah dan ibunya tidak putus putus berdoa kepada Allah. Miza yang sedari dari tadi mendiamkan diri. Tetiba teringa pesanan kakaknya sebelum pergi...

"Miza sayang, akak nk bg thu nih. Kalau terjadi ape ape kat kakak. Miza tolong telefon kwn2 rapat kakak kay. Akak nak mereka semua hadir masa Imam menghadap mayat kakak kat kubur nnt kay. Hahaha"
"Eh, akk nih. Sembarang jek ckp."
"Manalah lah tahu.. Engat pesan akk. Ok lahh, bye Miza"


Dengan pantas Miza mengambil telefon bimbitnya dan mendail seteap nombor kawan kakaknya. Miza memang rapat dengan semua kawan kakak dia sehingga pernah sekali Miza pergi bercuti dengan kawan kakaknya bagi menggantikan kakaknya yang sedang ambil Ujian memandu.

Satu jam kemudian, tanpa henti kawan kakaknya datang. Bilik menunggu seaakan pasar malam. Masing masing menitiskan air mata. Miza mengagak mesti ada sesuatu antara mereka.

"Encik Baharudin... Maafkan"

Secara kilat, semua rakan rakan Khal masuk ke bilik pembedahan bagi melihat mayat Khal.. Dan tetiba salah seorang kawan nya berkata,

"Khallllll, maafkan aa.. aa.. aku. Aku salah. Aku yang ran.. ran.. rancang supaya kiteorg semua tak tegor kau. Kiteorg nak buat suprise birthday kau nnt. Tapi... belom sempat nak sambut Kauu dah takde. Mesti kau engat kiteorg lupakan kau... Maafkan kiteorg...."


Zas Zus Zas-------------------------------------------------------------------------------------------------


Here it  is, when it come it never be late even a secand. Setiap yang hidup pasti akan mati. Begitu juga saya. Kalau korang nak buat suprise birthday saya, bulan Jun 2011 lama lagi... Sebab ape eh? keep thinkiing why they did this to me. Walau apa pun, saya pesan dekat kakak kalau apeape terjadi kat saya, call kawan2 saya ok ?

No comments: