Monday, October 25, 2010

Si bulat pergi vacation.

Awan mendung seolah olah mengerti perasaan yang dilanda saya. Hujan renyai renyai membasahi daun yag kekeringan sejak kelmarin. Kicauan burung cuba mengembirakan hati yang berduka lara. Sebaris senyuman terkadang hadir mengenangkan nasib diri.

Percaya atau tidak saya cipta sendiri ayat nihhhh , yahooooooooooo. Demam novel kian melanda :) Tak salah sekali sekala berada di awang awangan. Berpuitis sana sini. Seronokkkkkk.

Kembali kepada tujuan asal entry ni ditulis. Percutian si bulat. Si bulat ? Waaahhhh , bangga sungguh mengelar diri yang diyakini gemok dengan pangilan Si bulat. Seakan memanggil kucing liar sebab nak bagi makan sisa ulang ikan dan nasi sejuk semalam yang tak habis. hehehe. Si bulat telah mengikuti lawatan yang di anjurkan oleh pihak sekolah si bulat. Tempat yang dirancag ialah Geting Highland , pusat pelancongan yang amat seronok ;)

Kegembiraan hati si bulat tidaklah terungkap dek perkataan. Terlalu laa gembira si bulat bercuti bersama-sama teman. Bak kata orang biasalah pelajar lepas PMR hape dalam kepala nak maen dan gembirakan hati. Hee. SETUJU !

Dah nama pun si bulat. Jadi bulat pun sebab malas kan pakcik ? So si bulat mmg malas nak cerita secara details. Iyelah tahu tak nak tunggu gamba di upload boleh dikatekan dua hejamm lebih tau..So here , biarkan gamba menceritakan detik , saat , waktu , aktiviti si bulat disana.










Menunggu check in di First World Hotel membuatkan kami mengantuk , geram dan mengalami tekanan perasaan

 Puan Nora pun turut sama penat menunggu :)

Adham comel :)






Lokman dan Fazira. Mereka berdua jek amat memenuhi memory eos si bulat.




Apa yang dirancang kadangkala tidak menjadi. Ianya menjadi lumrah , manusia hanya mampu merancang tapi Allah yang Maha Agung yang menentukan. Terima takdir dengan redha. Perancangan ditukar dan si bulat dan teman terpaksa akur melangkah ke snow world :)

 Muka pucat dan hodoh. Sejuk teramat. Tengok kira kanan sebelom mengambil gambar si bulat nih :)



Gambar goyang. Tangan mengigil kesejukan walaupun sudah berada di luar lingkaran ais.






Selepas itu , Si bulat bejalan jalan di sekitar. Bila perut buat konsert Paramore Si bulat singgah untuk mengisi perut di Burger King. Si bulat takut nanti percutian yang gembira bertukar menjadi sedih bila diserang sakit perut masuk angin kalau si bulat tak makan.

Setelah selesai makan , Si bulat pun pulang ke bilik. Sementara yang lain pulang ke apartment. Malam itu Si bulat buat keputusan duduk melepak di dalam bilik. Kaki telah cram ape boleh buat. Teman si bulat keluar pada malam itu tapi apakan daya kaki si bulat seperti melekat di katil. Si bulat terus tido jek dalam bilik ? Ohh , pelik. hahaha. Memang salah. Si bulat malam tuh tak bole duduk diam memikirkan baju hape nak dipakai keesokan hari. Si bulat cuba dan terus mencuba pakaian untuk dipaki esok serta tudung yang sesuai. Oh tidak lupa bersama eksesori ape yang Si bulat nak pakai.


Tengok harga gelang pun belum tercabut.Minachi gedik.


Muka mintak plasti nakk muntak lepas naek pusing2.
Tahu tak kat outdoor , si bulat berani naek satu jek nih tau. tuh pun satu round jek.









Si bulattt tak berannnnnnii !








Gayatttt !




Mereka berani naek untuk round kedua. Ain gembiranya muka :)




Singgah ke tempat cokolat yummmyy !

Di indooor , Si bulat naek rolecoster. yahoooo , seronok ! byk lah jugak aktiviti si bulat buat di indoor.Oh yaa sebelom terlupa , nak cakap yang si bulat mmg membazir sebab banyak sgt permainan yang Si bulat tak maen.




Lepas tuh si bulat singgah kilang cokelat dan ladang strawberi.
Tak de gambar pun.


Tak percaya Si bulat pergi cokelat punya tempat ni bukti



Mungkin banyak aktiviti dan gambar Si bulat nak cerita dan letak kat sini. tafelah. Biar Si bulat simpan dalam ingatan.Alhamdulillah Si bulat selamat pergi dan pulang.




SI BULAT GEMBIRA DAN SERONOK ! RINDU KEGEMBIRAAN DI SANA :)





Si bulat nak bagi nasihat siket nih ;
Jangan pernah buka mulut tentang kekurangan dan jadikan bahan gelakan. Pasti akan menimpa diri anda. Si bulat sekarang cuba jadi diri sendiri. Kerana Si bulat tak boleh nak jadi power pon sbb Si bulat nih mmg Si bulat yang lansung tiada ciri kesempurnaan ^_#

3 comments:

Lukman Aid said...

wahhh.. best siakk.. hehe cantekk blog :D

LiyanaAMI said...

best gilaa =)

Chaa said...

Thank you lokaman :)