Tuesday, September 14, 2010

Salam Lebaran :)


Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.
Alamaak , raya ke lime baru nak mintak maaf. hee. Ini je mase yang ade.
So , Saya mintak ampun jikalau ada terkasar bahasa , terngutuk dan terngate , terbuat salah , harap di maafkan :)

Aktiviti bulan Syawal yang indah ;

Malam raya.







Satu syawal.

 mak andam pun busy membantu berseap ;)

Set up the camera please.




eh jap , belum ready.

Haa , baru betul2 ready. Happy Family.


 siblings. Kurang lagi sorang-camera girls.


eomma ♥

Di rumah Mak Nim ( adik beradik eomma yang ke tiga ). Pak Long belom balek. A little bit bored. We had tahlil ringkas there. After thet , we all bersalam salaman. Rase sangat kehilang dan syahdu apabila tahun ini 
beraya tanpa kehadiran Yayi tersayang. 

 Adik beradek eomma. Tapi kurang lagi dua hero.



Aktiviti berssalam salaman memang ada di rakamkan. Tapi memandangkan masa yang agak suntuk sekarang ini. Selepas itu kami konvoi ramai ramai ke rumah Mak Izah ( adik beradik eomma yang ke empat ). Selepas itu lagi , Encik Ahmad sekeluarga bertolak ke kampung sebelah Encik Ahmad.




Mood etang beraya memang amatlah kurang. Memandangkan cuaca yang terik. Ahmad sekeluarga juga tidak banyaklah beraya ke rumah sanak saudara di situ. Malamnya pula , keluarga abah berkunjung ke rumah. Memandang kepenatan beraya seharian detik tersebut hanya bole di rakamkan menggunakan mata :)


Dua syawal.

Mengikut perancangan kami akan berkonvoi pergi ke Negeri Sembilan menjenguk nenek disana bersama suami dan anak-anaknya. Tapi takdir telah menentukan segalanya. Pak long telah digegaskan ke hospital kerana masalah kesihatan. Kami redha. Tapi Pak long tidak lama di hospital kerana beliau memohon utk pulang. Pada malam dua syawal , kami semua bekumpul di rumah Mak Nim sekali lagi. Kali ini semua orang turut serta bersama kecuali abah ku tercinta. Kerana negara berkorban apa sahaja :) Detik gembira bersama malam itu tidak sempat di rakamkan.

Tiga syawal.

Keluarga sebelah eomma bertandang ke rumah berserta Tok Yem ( Atok sedara , pakcik eomma lah ) dan keluarga beliau dari Kota Singga juga turut bersama beraya di rumah kami.

Memang banyak saat yang indah yang sudah di rakamkan. Tapi apakan dayaa... Malas nak tunggu lame :)



Moment nih syahdu gilaa kerana kata kata Tok Yem amat menyentuh. Tok Yem is like my own Atok because he is the only one who left.


Ampun yek Tok.


Sebahagian dari keluarga Tok Yem yang ekot. Mmg Raya amatlah penuh dengan aktiviti erat mengeratkan silaturahim.

Afiah cicit pertama Arwah Yayi. Comel Betudung.

Pada petangnya pula , perancangan dibuat. Kami bertolak ke Melaka. Nenek sudah pun berada di sana , di rumah anaknya. Tapi kami jumpa nenek sekejap sahaja dan terus pulang balik ke Batu Pahat semula.Moment ni tak sempat nak snap snap. Cuma ada rakaman detik pemergiaan ke Melaka.





Begitulah aktiviti raya Aisyah binti Ahmad :)

Oh yaa , raya ke empat duduk rumah juga raya ke lima. Eomma is workaholic laaa :(

Sebelum akhiri entry tengoklah posing posing gediks. Hahaha




Salam Aidilfitri :)

No comments: